ریال,0

سبد خرید شما خالی است.
فروشگاه اینترنتی هدف ، خرید محصولات دیجیتال ،لپ تاپ ، تبلت ، موبایل ، قطعات کامپیوتر ، دوربین ، گجت ، خریداینترنتی ، لیست بهترین قیمت ، فروش و خرید آنلاین ، خرید بصرفه

تفاوت پکیج تک مبدل با دو مبدل

تفاوت پکیج تک مبدل با دو مبدل چیست؟

 

علاوه بر تعمیر لوازم خانگی نظیر: تعمیر کولر گازی، تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر یخچال فریزر، تعمیر ماشین ظرفشویی، سرویس و تعمیر پکیج نیز از اهمیت ویژه‌ای در عملکرد صحیح و افزایش طول عمر آن برخوردار است. یکی از مزایای تعمیر پکیج در زمان مناسب اینست که در کار هیچ یک از قطعات آن اختلال ایجاد نخواهد شد در نتیجه شما نیز می توانید تا مدتها از پکیج خود استفاده کنید. از این سو برای تعمیر پکیج در اصفهان میتوانید با تیم تخصصی ما کالادام دات کام که ده سال سابقه کار دارد همکاری نمایید .همانطور که می‌دانید پکیج‌های دیواری در دو مدل پکیج تک مبدل و پکیج دو مبدل تولید و به بازار عرضه شده است که هرکدام بسته به کاربردشان، ویژگی های منحصر به فرد خودشان را دارد. ما نیز در این مقاله قصد دارید در رابطه با تفاوت هایی که این دو پکیج با یکدیگر دارند، مطالب مهمی را برایتان ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

 

پکیج چیست و چه کاربردی دارد؟

با پیشرفت علم و تکنولوژی و حضور پر رنگ فناوری های مدرن، دیگر استفاده از موتورخانه و شوفاژ جای خودشان را به پکیج های دیواری داده است که یکی از کاربردی ترین و مهمترین وسیله برای گرم کردن آب مصرفی منازل به شمار می‌آید. یکی از دلایلی که موتورخانه‌ها جایگاهشان را به پکیج ها داده‌اند، هزینه های بالا و نگهداری سخت و زمانبر آنها بود، چرا که تعمیر پکیج در مقایسه با تعمیر یک موتورخانه بزرگ، کار بسیار راحت و آسان تری است و از طرفی شما را با هزینه های اضافی سوخت و نگهداری هم روبرو نخواهد کرد. همچنین یکی از مزایای پکیج‌های دیواری اینست که به صورت جداگانه در هر واحدی در بخش دیوار آشپزخانه نصب می شوند و فضای بسیار کمی را اشغال می کنند و به دلیل بالابردن امنیت، از دودکش دوجداره هم استفاده می کنند که باعث می شود هوایی که به آن نیاز دارد را از بیرون تامین کند و همین عاملی در جهت امنیت افراد ساکن در ساختمان می باشد.

تفاوت پکیج تک مبدل با دو مبدل در چیست؟

همانطور که گفته شد، پکیج‌ها در دو نوع تک مبدل و دو مبدل در بازار موجود هستند که تفاوت آنها در مخزن پکیج می باشد، به عنوان مثال: پکیج های تک مبدل تمامی پردازش های مربوط به گرم کردن آبگرم و رادیاتور را با یک مخزن انجام می دهد، به این دلیل که پکیج های تک مبدل دارای یک مخزن هستند. از آنجایی که تمامی عملیات را با یک مخزن انجام می دهند از این رو مخزن فشار بیشتری را تحمل کرده، در عوض پمپ پکیج فشار کمتری را متحمل می شود. در حالیکه پمپ پکیج های دو مبدل در تمام فصول سال در حال فعالیت می باشد که خودش مزایای منحصر به فرد خودش را دارد، به این دلیل که هنگامیکه پمپ همیشه درحال پردازش باشد فشار کمتری را نسبت به زمانیکه فقط در یک فصل فعالیت می‌کند خواهد داشت. یکی دیگر از تفاوت هایی که پکیج های دو مبدل نسبت به تک مبدل دارد، عدم جرم گرفتگی و نوسان دمای اب در حمام می باشد که نقش بسزایی را در طول عمر پکیج و رضایت شما خواهد داشت. از این رو سعی کنید با تعمیر و سرویس پکیج در زمان مناسب، از دردسر هزینه های اضافی در امان باشید. 

 

پکیج تک مبدل یا بی ترمیک ( Bithermic ) :
در این نوع پکیج ها  یک مبدل حرارتی اصلی دوبل با عنوان ( Double gas water heat exchanger) استفاده می شوددر این نوع مبدل ها هم آبگرم مصرفی  و هم گرمایش توسط این مبدل با تماس مستقیم با شعله مشعل تامین می گردد. در این نوع پکیج دیواری زمانی که مصرف کننده درخواست آبگرم را با باز کردن یکی از شیرها به دستگاه اعلام می کند توسط فرمان فلومتر آب سر شهر وارد دستگاه و مبدل اصلی دوبل شده و با قرار گیری در معرض شعله مستقیم مشعل گرم شده و از طریق لوله آبگرم مصرفی به سمت مصرف می رود. این عملکرد دقیقا مشابه عمل کرد آبگرمکن دیواری فوری می باشد. در این سیستم کنترل دمای آبگرم مصرفی  بدلیل تماس مستقیم آب با شعله سخت تر بوده و به همین دلیل دمای آبگرم حین مصرف تا حدودی دچار نوسان می گردد
حال زمانی که مصرف کننده درخواست گرمایش دارد و یا به اصطلاح دیگر پکیج را در حالت زمستانی قرار می دهد شیر سه طرفه مسیر حرکت را به سمت رادیاتور ها می برد و پمپ فعال شده برای گردش آب در رادیاتور ها  و خود مبدل دستگاه . در این حالت پکیج دیواری فقط در شرایط زمستانی پمپ فعال می گردد و در حالت تابستانی پمپ دستگاه غیر فعال می باشد.
از طرفی با توجه به اینکه در این نوع مبدل ها آبگرم مصرفی با شعله مستقیم در تماس است و تمام کار بر عهده یک مبدل در دستگاه می باشد باعث رسوب گذلری بیشتر در این نوع از پکیج هیا دیواری می گردد.

پکیج دو مبدل یا مونوترمیک ( Monothermic ):
در این نوع پکیج دیواری از دو نوع مبدل استفاده می شود ، مبدل اصلی (Gas water heat wxchanger ) و مبدل صفحه ای (Water Heat exchanger) . 
در این پکیج دیواری برای تامین گرمایش محیط از مبدل اصلی استفاده می گردد به این صورت که در حالت زمستانی پمپ دستگاه فعال بوده و با گردش آب در مبدل اصلی گرمایش تامین می گردد.
حال زمانی که مصرف کننده درخواست آبگرم مصرفی را دارد پمپ دستگاه مجددا فعال شده و با گردش آب شهر در مبدل صفحه ای ثانویه آبگرم مصرفی را تامین می کند . مبدل ثانویه به این گونه کار می کند که با قرار گیری آب سرد مصرفی در مجاور آبگرمی که توسط مبدل اصلی ایجاد شده آبگرم مصرفی را تحویل می دهد.در این پکیج دیواری به جهت ثابت بودن دبی عبوری و کنترل بهتر دمای سیال ، گرادیان حرارت تحت کنترل بوده و آبگرم مصرفی به صورت مطبوع بدست می آید و ضمننا در شرایط کارکرد یکسان ، با توجه به اینکه آبگرم مصرفی با شعله مشعل تماس مستقیم ندارد ، تشکیل رسوب بر جدار داخلی مبدل صفحه ای به مراتب دیرتر از پکیج دیواری تک مبدل اتفاق می افتد.

مزایای پکیج دیواری دو مبدل:
-    تولید آبگرم مصرفی یکنواخت
-    رسوب گیری کمتر
مزایای پکیج دیواری تک مبدل:
-    استهلاک کمتر به دلیل فعال نبودن پمپ در حالت تابستانی
-    تولید آبگرم مصرفی سریعتر

 

روش پیشگیری از رسوب پذیری مبدل :

آسان ترین راه جهت جلوگیری از تشکیل رسوب و  خوردگی داخل مدار،پیشگیری است

  • بدین صورت که ما می توانیم با گذاشتن فیلترهای تصفیه آب،بر سر راه آب سرد ورودی
  • و همچنین با استفاده از محلول محافظ در برابر رسوب،در ابتدا راه اندازی دستگاه این مشکل را تا حد زیادی برطرف نماییم.(استفاده از این محلول،باید توسط پیشنهادشده باشد).
  • اما هنگامی که مبدل ها رسوب گرفتند،باید مبدل را باز کرده و در کنار یک مخزن یا تشت پر از محلول اسید قرار بدهیم و سپس توسط یک «پمپ» اسید را از تشت واردمبدل کرده و دوباره اسید خروجی را به تشت بازگردانیم.
    • بسته به مقدار رسوب و غلظت اسید،بین ۵ تا ۲۰ دقیقه این گردش آّب باید ادامه یابد تامسیر کاملا باز شود.

روش های رسوب زدایی از مبدل ثانویه :

باید به این نکتته توجه داشت که هر نوع رسوبی،رسوب زدا یا اسید خاص خود را می طلبد که بهتر است در این زمینه از کارخانه سازنده سوال گردد تا استفاده از اسید نامناسب،موجب آسیب به مبدل نگردد. و یا از تعمیرکار پکیج در اصفهان راهنمایی خواست

  • بعضی از تعمیرکاران برای هر رسوبی از جوهر نمک استفاده می کنند که با توجه به نکات گفته شده صحیح نمی باشد.
    • گروهی مبدل را به خصوص مبدل ثانویه را حرارت می دهند و پس از داغ شدن به آن ضربه وارد می کنند.همین ضربه باعث ریختن رسوب می شود و مسیر را باز می نماید(درست همانند کتری آب که از رسوب پر شده است،اگر کتری را حرارت بدهید و به آن ضربه بزنید می بینید که تکه تکه رسوب ها می ریزنند).
  • اسید شویی:با اسید دی.اس.کلر به همراه ایم هیبی تور(لایه بردار و محافظ فلز).

 

لیست پکیج های دو مبدل ایران رادایاتور

  • پکیج 22000 ایران رادیاتور دو مبدله ECO22FF
  • پکیج ایران رادیاتور 24000 دو مبدل K24FF
  • پکیج ایران رادیاتور 24000 دو مبدل L24FF
  • پکیج ایران رادیاتور 28000 دو مبدل L28FF
  • پکیج ایران رادیاتور 28000 دو مبدل ES28FF
  • پکیج 24000 ایران رادیاتور دو مبدله ECO24FF
  • پکیج ایران رادیاتور 36000 دو مبدل L36FF
  • پکیج ایران رادیاتور 24000 دو مبدل M24FF

لیست پکیج های دو مبدل تاچی

  • پکیج دیواری 24000 تاچی تایپ D مدل Smart
  • پکیج دیواری 28000 تاچی تایپ C مدل Star
  • پکیج دیواری 24000 تاچی تایپ C مدل Smart

لیست پکیج های دو مبدل بوش

  • پکیج دیواری بوش 35000 مدل CLASS 6000W
  • پکیج دیواری بوش 24000 مدل کامفورت 2431
  • پکیج دیواری بوش 28000 کامفورت 2831
  • پکیج دیواری بوش 35000 مدل اکسکلوسیو 3531
  • لیست پکیج های تک مبدل ایران رادایاتور
  • پکیج 24000 ایران رادیاتور تک مبدل BM 24FF

لیست پکیج های تک مبدل تاچی

  • پکیج دیواری 24000 تاچی تایپ D مدل Eco

لیست پکیج های تک مبدل بوش

  • پکیج دیواری بوش 24000 مدل کلاسیک 2421 سفید
  • پکیج دیواری بوش 24000 مدل کلاسیک 2411 سیلور

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Scroll Top