ریال,0

سبد خرید شما خالی است.
فروشگاه اینترنتی هدف ، خرید محصولات دیجیتال ،لپ تاپ ، تبلت ، موبایل ، قطعات کامپیوتر ، دوربین ، گجت ، خریداینترنتی ، لیست بهترین قیمت ، فروش و خرید آنلاین ، خرید بصرفه

آموزش سیکل تبرید قسمت چهارم

حالت سرمايش:

در حالت سرمايش مبرّد توسط كمپرسور فشرده مي‌شود و با اين عمل به علت تراكم مولكولي، تبديل به گازي داغ و پر‌فشار مي‌گردد. گاز داغ و پر‌فشار پس از عبور از شير چهار طرفه كه وظيفة تغيير حالت سرمايش به گرمايش را دارد، وارد كندانسور مي‌شود و در آنجا به علت انتقال گرما با محيط چگاليده شده و تبديل به مايع مي‌شود. مايع چگاليده شده پس از عبور از لولة مويين و شير انبساط، افت فشار پيدا كرده و در اواپراتور (تبخيركننده) پس از جذب گرماي محيط تبديل به گازي كم‌فشار مي‌گردد. گاز كم‌فشار وارد آكومولاتور شده و سپس وارد كمپرسور مي‌شود.

 

16_0.jpg

 

حالت گرمايش:

 

گاز داغ و پرفشار خروجي از كمپرسور پس از ورود به شير چهار طرفه وارد اواپراتور (تبخيركننده) مي‌شود و پس از انتقال گرما به محيط تبديل به گازي با فشار و دماي پايين‌تر مي‌شود. گاز كم‌فشار پس از عبور از لولة مويين (شير انبساط) وارد كندانسور شده، چگاليده مي‌شود. پس از عبور از آكومولاتور و جدا شدن مايع و گاز ، گاز كم‌فشار وارد كمپرسور مي‌شود. 

 

17.jpg

 

 

Scroll Top